З початку повномасштабного вторгнення українські музеї втратили можливість працювати на повну силу та знайомити глядачів з усіма своїми експонатами. Так сталось і з Національним художнім музеєм України, значну частину колекції якого вивезли в безпечне місце. Більше того, наші музеї стали мішенями в цій війні, яку росія веде не тільки проти військових і цивільних, але й проти нашої культурної ідентичності. Щоб зберегти унікальні об’єкти нашої культурної спадщини, ми разом з науковцями НАМУ відібрали скульптури майстра Олександра Архипенка, відсканували їх та розробили 3D-копії. Тепер ці шедеври зможуть побачити не тільки в Україні, але й за кордоном.
Олександр Архипенко (1887-1964) був видатним українським та американським художником і скульптором, одним із провідних представників кубізму в скульптурі. Народжений у Києві, він навчався в Київському художньому училищі та в Паризькій академії де ла Гранд Шом’єр. Архипенко розробив новаторські методи роботи з формами, зокрема використання пустот у скульптурі та комбінування різних матеріалів. Його роботи часто поєднують елементи кубізму, конструктивізму та футуризму. Однією з найцікавіших скульптур, які ми оцифрували, є «Жіночий образ (Діана)», яка відображає його експерименти з формою та матеріалом, створюючи гармонію між порожнинами та масами.
Збереження об’єктів культурної спадщини під час війни є надзвичайно важливим. Це не лише допомагає підтримувати національну ідентичність та історичну пам’ять, але й служить символом нашої стійкості та незламності. Фіксація та оцифрування мистецьких творів дозволяє зберегти їх для майбутніх поколінь, навіть якщо оригінали будуть втрачені. Це важливий крок у боротьбі за нашу культуру та історію, особливо у часи, коли вона піддається загрозам з боку агресора.